Przed rozpoczęciem pracy nad usieciowanym strony oraz połączeniem jej zespołem linków z wieloma miejscami znajdującymi się w Internecie, należy wykonać wszystko, żeby strona otrzymała jak najwyższe oceny od robotów wyszukiwarek. Tak zwane roboty indeksujące zaglądają na całe strony znajdujące się w sieci. Trafiają tam właśnie prowadzone linkami z innych stron. I wtedy oceniają zawartość serwisu pod kątem przydatności dla użytkowników.
Oceniają pracę, która wcześniej wykonał web designer i backendowiec. Jest toż optymalizacja.
Jest mało ważnych miejsc w budowie strony odpowiadających w późniejszym okresie za efekty objawiające się pozycją na liście wyszukiwania na wybrane słowo kluczowe.
Jednym z tych miejsc jest tag znajdujący się w sekcji head szablonu strony www. Nazywa się title. Bez niego skuteczne pozycjonowanie nie jest możliwe. Twórcy amatorzy nie doceniają tytułu jako czynnika działającego na wysokość na liście wyszukiwanego rekordu.
Po pierwsze tytuł podstrony musi być oryginalny, to znaczy niepowtarzalny. Dla każdej strony inny.
Nie winien być jednym słowem. Optymalna długość tagu title to około sześćdziesiąt znaków. Musi się w nim zmieścić fraza, na którą będzie pozycjonowana strona. Dodatkowo przy pozycjonowaniu lokalnym należy zawrzeć w nim nazwę geograficzną (nazwa miasta, państwa, województwa).
Tytuł każdej strony wyświetlany jest w otwartej zakładce strony aktywnego okna w wyszukiwarce. Drugim miejscem jest lista wyników wyszukiwania. Wyszukiwarka wyświetla tytuł strony w pierwszym wersie rekordu.